Affischen till utställningen gjord av www.majstudio.nu och tryckeriet http://www.trycknu.se/shop/ har hjälpt mig att trycka upp affischer och inbjudningskort

torsdag 27 september 2012

EN DAG FÖR LIVET del 2



Idag har det gått ett år sedan jag under rubriken EN DAG FÖR LIVET
arrangerade en konstutställning till förmån för Bröstcancerfonden och fick in hela 59547 kronor! Tack alla som var med och bidrog!

Nu vill jag att EN DAG FÖR LIVET ska leva vidare, att vi återigen uppmärksammar kampen mot bröstcancer.

Den här gången tänkte jag att alla gör en egen insats, men att vi ändå känner att vi gör det tillsammans.  Så här går det till: 

Har du något du tänkt sälja eller något du tänkte lämna till Myrorna?
Kan du tänka dig att avvara slanten du får för lillens begagnade gummistövlar när du säljer dem till grannen? Kan du avstå en take-away-latte och skänka pengarna istället? Hjälp grannen med den krånglande bilen och be att han sätter in pengar till Bröstcancerfonden istället för att ge dig en flaska vin för besväret…

På det här sättet kan vi överträffa de 59547 kronor vi fick in i fjol…  
Sprid det här vidare! Om mina fb vänner i snitt har 200 vänner var, blir det sammanlagt 73000 personer. Om alla de ger 1:- var så har vi slagit förra året med råge…

Hjälp till i kampen mot bröstcancer, sälj något under den rosa månaden oktober och sätt in pengarna före den 27 oktober på Bröstcancerfondens konto BG 900 5919.

Från och med måndag kommer det finnas en insamling på Bröstcancerfondens hemsida under namnet EN DAG FÖR LIVET - klicka in där och hitta all information. Länken dit lägger jag ut senast på måndag.

/Anneli

Varje år drabbas ca 7000 kvinnor i Sverige, det berör inte bara den enskilda kvinnan utan också hennes familj och vänner.
BRO driver de bröstcancerdrabbades frågor i samhället. De har också det mest utvecklade kontaktnätet i Sverige för dem som behöver stöd och hjälp. Samtidigt stöder de bröstcancerforskningen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar