Affischen till utställningen gjord av www.majstudio.nu och tryckeriet http://www.trycknu.se/shop/ har hjälpt mig att trycka upp affischer och inbjudningskort

onsdag 21 december 2011

Ett år har gått

I dag är det ett år sedan jag opererade bort min bröstcancer.
Ett år sedan jag satt i dagrummet på avdelningen och frös och väntade på att få komma till operation. Jag frös för att det var tidigt på morgonen och jag frös för att jag var nervös och orolig. Jag frös för att jag var hungrig och jag frös för att det var kallt ute. Då till skillnad från nu så hade vi massor med snö och det var minst 10 minusgrader ute. Då hade jag ingen julstämning för att jag hade fått ett jobbigt besked och skulle opereras tre dagar före julafton.

Allt har gått bra, jag har behandlats och jag ska på kontroller regelbundet under de kommande fyra åren.

Det är ett tufft besked att få, man blir skräckslagen. Men jag hade tur. Det upptäcktes i tid. Jag hade tur som blev omhändertagen så snabbt och proffsigt. Jag hade tur som bor i Sverige och i Stockholm. Jag hade tur som hade tid att gå på mammografin jag blev kallad till. Jag hade inte tur att jag fick cancer - Fuck Cancer!! Men jag lever och jag har lärt mig så mycket under det här året. Jag har lärt mig att man klarar mer än man tror. Jag har lärt mig att människor är underbara och ställer upp för goda ting. Jag har fått bekräftat att jag har en hel hög med fantastiska vänner omkring mig. Jag har också lärt känna många nya underbara människor. Dem hade jag aldrig träffat om jag inte fått cancer.

Nu har det gått ett år. Årsdagen, ska den firas eller sörjas? Det är ju en sorgedag å ena sidan men en glädjens dag å andra sidan. Man tog bort något ont och elakt men på köpet även något mjukt och personligt. Jag har inte bestämt ännu om det ska firas...
Men om tre dagar ska det firas jul i alla fall, den blev det lite si och så med förra året. God Jul på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar