Affischen till utställningen gjord av www.majstudio.nu och tryckeriet http://www.trycknu.se/shop/ har hjälpt mig att trycka upp affischer och inbjudningskort

onsdag 30 november 2011

Så här såg första inlägget i bloggen ut, om varför jag hade utställningen

Om utställningen
En Dag För Livet - en utställning på temat bröst - där all konst är till försäljning och där pengarna går till Bröstcancerfonden.

Plats: Färgfabrikens Kafé, Liljeholmen
T-bana: Liljeholmen
Tvärbana: Trekanten
Tid: 27 sep 17.00

Konsten, som är skänkt av dem som skapat den, består av allt från virkade broscher till oljemålningar. Du kommer även hitta fotografier, prints, akvareller, akrylmålningar, installationer och keramik. Bland konstnärerna finns inte bara etablerade konstnärer utan även TV-personligheter och mina vänner och släktingar.
Några av konstnärerna är Lisa Rinnevuo, Amanda Mendiant, Johanna Forsberg, Puck Jansson och Saga-Mariah Sandberg.

Artister: Erik Linder och Linda Pritchard.

Initiativtagare: Anneli Lundkvist som själv drabbades av bröstcancer i november 2010.

"Jag ville få ut något positivt av det jobbiga som drabbat mig. Jag fick idén om utställningen i vintras när jag gick hemma efter operationen.
Att skänka pengarna till Bröstcancerfonden, som är de bröstcancerdrabbades egen fond, känns rätt för mig. Jag blev så väl omhändertagen i vården och vill kämpa för att alla som drabbas ska få samma goda vård."

Bröstcancerfonden är de bröstcancerbehandlades egen fond och den startades 2001 av Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation - BRO som har drygt 11 000 medlemmar i 33 föreningar runt om i Sverige. Mer information om deras organisation och verksamhet finns på http://www.bro.org.se/.

De gåvor som kommer till fonden går till viktig klinisk forskning, information och stöd till bröstcancerdrabbade och deras familjer:
75 % av nettobehållningen går till klinisk patientnära bröstcancerforskning
25 % till verksamhetsfonden (information t.ex. hemsidor och broschyrer samt utbildning av kontaktpersoner), stipendier till vårdpersonal och medlemmar för vidareutbildning samt bidrag till rehabilitering och rekreation till medlemmar.

Loggan: En Dag För Livet är gjord av Majid Modir http://www.majstudio.se/
Tryckeri: http://www.trycknu.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar